Sao Paolo, Brasilien: Sightseeing
  Søndag den. 16-05-2004

Det kan nogle gange være meget larmende at sove på en sovesal. Vi havde begge to en meget urolig nat. Inde ved mig begyndte en pige at snakke i mobiltelefon midt om natten. Honny havde en meget urolig sovemakker, der hele tiden lå og vendte sig.

Senere på dagen skulle vi flyve til Salvador, nærmere betegnet klokken 19.40. Vi pakkede alle vores ting ned og fik dem opmagasineret, så vi ikke skulle være afhængige af dem hele dagen.

Vi tog metroen, 1,90 reais pr billet, ind til Praza Republica, hvor der var gang i et hippie marked. Der blev solgt alt fra tøj, røgelse til køkkenting i træ. Vi købte et par bukser, hvor benene kan lynes af to steder, vældigt fancy. To bar bukser kostede 30 reais, hvilket svarer til ca 60 - 65 kroner.

På et tidspunkt kom vi gående hen ad en af gaderne ved markedet, da der pludselig var en, der skubber voldsomt til Honny. Heldigvis sker der ikke mere, og vi kan ikke finde ud af, om en har prøvet et mislykket forsøg på at tage hans kamera....

Sydamerikas højeste bygning ligger også tæt ved markedet - 41 etager. Øverst oppe er der en restaurant, hvor man man spise for 42 reais pr mand, lidt dyrt efter brasilianske forhold. Der er også en bar, hvor man kan betale 25 reais for en drink og så få lov til at nyde udsigten.

Vi var lidt nærige, hvorfor vi nøjedes med at kigge gennem vinduerne ude fra gangen af :) Her var udsigten lige så god...og billigere.

Om eftermiddagen tog vi tilbage til hostellet, så vi kunne tjekke bagagen og komme ud i lufthavnen i god tid. Vi havde styr på det hele og ville kaste et sidste blik på flybilletterne....her stod der, at vores fly afgik den 15 maj - altså i går. What to do..

Klokken var ved at være 15.30, og vi skulle være i lufthavnen senest klokken 18.10, så vi fik travlt med at komme ned til bureauet, hvor vi havde købt billetterne. Vi løb hele vejen derned. Efter lang tids undersøgen fandt bureauet heldigvis ud af, at de havde lavet en skrivefejl.

Endelig kunne vi tage ud til lufthavnen. En taxi kostede 65 reais.

Vi ankom til Salvador ca 22.30, en halv time forsinket. Vi var ved at være trætte, så vi tog en af lufthavnens taxier, i stedet for selv at forhandle os frem til en pris. Det kostede 65 reais.

Vi havde en seddel på et hotel, hvor vi ville overnatte, den første nat. Nogle af gaderne var afspærrede, så taxien kunne ikke køre os helt hen til hotellet. Vi kunne ikke selv finde stedet, så vi tog det første det bedste hotel, da det ikke er smart at rende rundt med al sin bagage midt om natten. Hotellet var lidt dyrt - 95 reais.