Dangriga, Belize: Dejlige Belize
  Mandag den. 26-01-2009

Vores sidste dag i Honduras. Landet er aldrig faldet i vores smag. Der er alt for mange farer, der lurer hele tiden. Vi slapper ikke rigtig af her. Så vi glæder os til at plante vores fødder i Belize, vi skal bare lige have en bådtur overstået.

Båden Fra Puerto Cortes til Dangriga i Belize sejler om mandagen, og turen tager ca 3 timer. Man skal være nede på havnen kl 08.30, selvom båden først sejler 11.30. Alle taxier ved, hvor båden ligger.

Normalt koster en billet 55 usd - ja, det er dyrt. Vi fik pruttet prisen ned til 50 usd. De lod sig overtale, da de så, at vi havde en flot ny "crispy" 100 dollar seddel.

Man kan også sejle til Placencia og Belize City direkte fra Puerto Cortes i Honduras. Tjek altid tidsplanen, da den ofte ændrer sig.

Personalet om bord på båden, sørger for alt omkring immigration. De tager dig hen til immigrationskontoret gratis, som ligger inde i byen. Inden båden får lov til at sejle, bliver båden inspiceret af immigration, som sender en mand ud til haven.

Personalet i båden beholder alle pas til ankomst i Belize. Her udleveres de sammen med immigrationen.

Vi fik problemer med den ene motor undervejs. Midt ude på havet stoppede båden. Men bare rolig, der ligger rigtig mange små tropeøer spredt ude i havet. Vi sejlede ind til en og fik motoren ordnet.

Belize har ikke ændret sig siden, vi sidste var her. Walk slow. Alle møder en med et "Hello" eller "Good Morning". Dangriga er virkelig en hyggelig lille by, som er kendetegnet ved "Bob Marley"-folk, reggae og big mamas. Det er sikkert at gå ude om aftenen. Den største fare i dette land er trafikuheld.

Landet er desværre lidt dyrt. Inden vi forlod Honduras havde vi begge spist morgenmad for kun 24 lempira i alt. I Belize spiste vi aftensmad for 10 belize dollars pr ret.

Overnatning - Vals backpacker hostel, Dangriga, Belize
Adresse:Cnr Mahogany St & Sharp St
Godt:Værelset er stort og rent med TV, bad og toilet. Ligger lige ned til stranden.
Skidt:Det er lidt dyrt. Man kan godt finde billigere og bedre steder.