Ambergris Caye, Belize: Sikke en varm Valentines dag
  Onsdag den. 14-02-2007

Kl. 8 tog vi afsked med øen og fortsatte med båden (15 Belize dollars for en billet) til nabo øen Caye Ambergris, hvor vi skal bo i byen San Pedro.

Denne by er større end Caye Calker. Det betyder, at mange ikke kan lide stedet. De foretrækker rolige Caye Calker med mottoet: No t-shirt, no shoes, no problem.

San Pedro er stedet, hvor mange amerikanere tager hen på ferie og bor i store ressorts. Lidt charter-agtigt. Det betyder også, at ting skulle være endnu dyre her.

Vi bor på Martha's, som koster 60 Belize dollars. Det er lidte dyre end på Caye Calker. Til vores store glæde er internet meget billigere her, samt det ser ud til, at det også er billigere at spise her.

Vi spiste middagsmad på Elvi's Restaurant, som ligger lige overfor vores hotel. Det var et godt sted. Gulvene er sandstrand, og restauranten er bygget op omkring et stort træ, der står i midten. Burritos kostede 17 Belize dollars.

Vi har nu været rundt for at kigge på øen. Der er bedre strand her, men der er også mange flere beach boogies (små strandbiler) på vejene. Det er svært at sige, hvad der er bedst. Caye Calker er rolig og virkelig tilbagelænet. San Pedro er også et smuk sted, men mere travl.

Der er virkelig seriøst varmt i dag. Der er ikke meget vind, så vi kan virkelig mærke varmen, som er så intens. Især Honny springer fra skygge til skygge, da han er rød efter dykkerturen i går.

Vi har solet på stranden ved San Pedros dyreste hotel, Ramon. Vi sad med kroppen i skygge under palmerne, så det var kun benene, der stak ud i den varme sol. Vi slap for at betale for lænestolene :)

Det er Valentines dag i dag, så alle restauranterne er på den anden ende. Der er pyntet fint op over det hele. Det er meget stort her.

Vi spiste aftensmad på en lille lokal restaurant. Udenfor lå der rabatkuponer. Det så ikke ud til, at de blev delt ud, de lå der bare. Vi tog et par stykker. Så vi har fået gratis velkomstdrink og 10% rabat på maden :)

Vi fik kokoskylling, fajitas med kylling, ol og drinks (igen). Det kostede 45 Belize dollars.