Kuta Bharu, Malaysia: Ankommet til Malaysia
  Mandag den. 30-06-2003

I år gik rejsen igen til Asien. Vi landede i Bangkok kl 06.00, hvorefter vi tog en indenrigsflyvning til Hat Yai, som ligger meget tæt på den malaysiske grænse. Denne strækning tog kun 1 time og 10 minutter. Herfra fandt vi en minivan, der kørte til den malaysiske grænse. Vi vil ikke bruge meget tid i Thailand, da vi så rigtig meget af landet sidste år. Vi havde i stedet tænkt os at starte der, hvor vi slap sidste år pga sygdom og et lille hospitalsophold.

Da vi sad i minivanen, kunne vi rigtig mærke, at vi var tilbage i Asien igen. Varmen samt de billige priser gav os følelsen af deja-vu. Turen kostede 150 baht pr person og varede 5 timer.

Ved grænsen blev vi læsset af, da man skal gå over grænsen. SARS hærgede stadig Asien, hvorfor grænsekontrollen var skærpet. De kiggede vores pas grundigt igennem for at se, hvilke lande vi sidst havde været i. Da vi kom direkte fra Danmark, slap de os heldigvis igennem med det samme.

Vel omme på den anden side af grænsen, fik vi fat i en taxi, der kunne køre os til Kota Bahru. Det kostede 30 rm i alt, og turen tog en time. Vi fandt et hotel (50 rm i alt) tæt ved natmarkedet og busstationen. Endelig fremme kunne vi puste ud efter en lang rejse på 26 timer.

Natmarkedet lokkede os ud af værelset om aftenen, hvor vi gjorde, de første indkøb. Jeg købte et ur for 10 rm, og Honny købte et par sandaler for 19 rm, da han havde glemt sine i Danmark. Det er uudholdeligt at gå med lukkede sko i varmen. Vi fandt også en hyggelig restaurant, hvor vi bestilte de længe savnede banana- og watermelonshakes. Vi prøvede også en af Malaysias specialiteter Nasi Goreng Pattaya, som er meget lækkert.