Pattaya, Thailand: Gamle mænd med unge thaipiger
  Tirsdag den. 23-07-2002

Oven på vores tur aftenen før vågnede Jan med store tømmermænd. Vi tog det stille og roligt indtil check out-time kl 12, hvorefter vi tog en taxa ned til den østlige del af Bangkoks busstation. Vi købte en billet til Pattaya for 90 baht pr person.

Pattaya er stedet, hvor mange mænd tager hen for at finde en pige. Ofte er det ældre mænd fra Europa, der tager hertil for at finde en kone eller bare for at være sammen med ludere, der ofte er ganske unge piger. Vi tog hertil for at komme til standen og se, om Pattaya var som rygterne fortæller.

Det viste sig at bussen var gammel og havde dårlig aircondition, så det blev en lang og varm tur ud til kysten. Da vi kom frem ville vi bo meget centralt, så vi valgte et hotel, Camelot, der var i den lidt dyre klasse, 1000 baht pr nat. Efter at have stillet bagagen op på værelset, tog vi ud i byen for at kigge lidt. Vi fandt et mellemøstligt sted at spise sen frokost, hvor maden desværre var meget dårlig. Vi var lidt bumpet efter køreturen, så vi gik tilbage til hotellet for at dase ved poolen. Allerede her fik vi det første glimt af mænd med unge thai piger.

Om aftenen gik vi ind til byen, hvor vi fandt en seafood restaurant med havudsigt. Det var vildt flot at sidde på terrassen og kigge udover havet, imens vi spiste det lækreste seafood. Ude på gaden igen, mødte vi gamle mænd med thai piger overalt. Det er meget svært at se, at pigerne måske ikke kan lide at være sammen med de ældre mænd. Mange thai piger ser det også som en chance at være sammen med udenlandske mænd, da det ofte betyder flere penge og oplevelser. Nogle gang kommer de med manden rundt på ferie.

Vi havde fundet ud af, at der skulle være thaiboksning senere på aftenen, så vi begav os derhen.. Undervejs kom vi forbi en bar, Simon’s Cabaret, med dragshows. Det var svært at se, at det var drenge, der gemte sig under al den sminke og kostume. Da boksningen endelig startede, fandt vi pladser helt oppe foran. Efter hver omgang skal man give vinderen penge. Vi så kun 2 omgang, da en omgang tager lang tid, idet de skal laver bede-ritualer i hvert hjørne. Bagefter tog vi hen på en bar, hvor vi faldt i snak med en pensioneret amerikaner. Han var meget snakkesalig men også mærkelig. Han er bare een ud af de mange mænd, der er flyttet hertil efter pensionering. Vi syntes, at han overskred en grænse, da han begyndte at stille mærkelige nærgående spørgsmål. Det varede ikke længe, før vi skyndte os at gå fra ham.