Bangkok, Thailand: Sidste dag på vores rundrejse i Asien
  Lørdag den. 09-08-2003

I dag skulle alle vores ting pakkes ned, det var noget af et arbejde. Da vi havde fået plads til det hele, fik vi bagagen opmagasineret på hotellet, så vi ikke skulle passe på den, indtil vi skulle ud til lufthavnen om aftenen.

Der lå et storcenter, Robinson, i nærheden af vores hotel, som vi gik hen på for at finde en hvid T-shirt til Honny. Det var svært at finde en i ordentlig kvalitet, men det lykkedes, 220 baht. Jeg endte med at købte et par cowboybukser, 1200 baht, hvilket er lidt dyrt i forhold til markedspriser, men kvaliteten i storcentre er også meget bedre.

Skytrain lå i nærheden af Robinson, hvor vi gik hen og tog et tilfældigt tog, 40 baht pr billet, for at se noget nyt af Bangkok. Vi endte i nærheden af Pat Pong, hvor der ikke er meget at kigge på i dagtimerne. Vi gik hen på Sizzlers igen for at spise middagsmad.

Honny ville gerne have et bipspil med til flyveturen, så vi tog hen til MBK for at prøve at finde et. Han endte med at købe en gameboy til 2800 baht. Vi syntes ikke, at det var billigt taget prisniveauet i Thailand i betragtning, men sammenlignet med priserne på gameboys i Danmark var det billigt.

Vi havde gemt den bedste restaurant til sidst. Vi tog hen på Indian Hot, som er kåret til den bedste restaurant i Bangkok anno 2003, for at spise aftenmad. Vi besøgte den også sidste gang vi var i Thailand, og jeg havde glædet mig til at spise der igen. Det kostede 656 baht for to personer.

Vi kunne lige nå tilbage til hotellet for at tage et bad, inden vi skulle ud i lufthavnen. Der var også et andet par, der skulle flyve hjem om aftenen, så vi delte en taxi, 300 baht, med dem der ud. Vi kom heldigvis igennem tolden i Bangkok og Danmark med alle dvd’erne uden at blive stoppet.