Nairobi, Kenya: Ventedag
  Fredag den. 08-09-2006

Dagen i dag er en ekstra ventedag, da Mette først kommer i morgen. Jeg stod op kl. 07.30, spiste morgenmad, og forhørte mig i hostellets reception, hvad man kunne fordrive tiden med. Her forslog de mig, at jeg kunne tage ud til Westland området, hvor der et lille marked med træfigurer lige overfor et stort indkøbscenter, der hedder "Sarit Center".

Her fordrev jeg nogle timer og købte håndlavede træfigurer til Honny, bl.a. en maske og masai kriger. Ventetiden blev også fordrevet med en biograf tur (Flight 93) samt osen rundt i storcentret.

Jeg tog derefter tilbage på hostellet og hyggede mig om aftenen med de andre, der boede der. Lisbeth og Sarah, et par danske tøser, der også, snakkede jeg med dem, indtil jeg gik i seng.

Rejsetip - Sikkerhed
Nattetid: Nairobi er en af afrikas farligste byer. I dagstimerne er der ikke de store problemer med at gå rundt i byen, men når mørket falder på er alt færdsel udenfor hotelles mure risikabelt! Hvis man skal ud, er det et krav at tage en taxa fra sted til sted, ellers bliver man let offer for et voldeligt overfald. Der er jo en grund til at byen kaldes for nairobbery!