Nha trang, Vietnam: Sol, strand og masser af drinks
  Tirsdag den. 15-07-2003

Klokken 5.30 om morgenen var vi endelig fremme i Nga Trang, som er byen med de bedste strande i Vietnam. Bussen kørte os rundt til forskellige hoteller, så vi skulle ikke selv til at finde et. De kørte os selvfølgelig hen til de steder, der giver kommission. De billigste hoteller kostede 4 usd, men vi bestemte os for et hotel med tagterrasse, hvor værelserne havde balkon med havudsigt, og som lå meget centralt og tæt på stranden. Det kostede 10 usd inkl aircondition. Vi var lidt trætte efter den lange bustur, så vi gik op for at sove, inden vi skulle ned på stranden.

Vel udhvilet gik vi ned på stranden, som kun lå få hundrede meter fra hotellet. Vi lejede et par liggestole for 10.000 dong pr stk. Vi lå ikke alene i ret lang tid, da stranden er fuld af meget ivrige sælgere og massører. Vi endte med at få pedicure, købte Lonely Planet bøger og halskæder.

Nede i vandkanten spillede en lokal fyr og nogle israelere bold, som Honny faldt i snak med, mens jeg lå og solede oppe på stranden.

Senere på dagen fandt vi et sted at leje en motorcykel, 40.000 dong, da vi skulle finde en læge, der kunne fjerne stingene på Honnys fod. En fyr fra vores hotel tilbød at følge os til en læge, hvilket vi syntes var meget flink. Det viste sig dog, at da vi kom frem, forlangte han drikke penge, så vi gav ham 3.000 dong. Al elektricitet var gået i hele byen, så lægen måtte fjerne stingene i skæret fra et stearinlys. Lægen var en fransk dame, som havde slået sig ned i Vietnam og åbnet en praksis. Det kostede 10 usd at få stingene fjernet.

Vi fandt en restaurant "Jack’s" at spise aftensmad på, som Lonely Planet anbefalede. Vi sad på første sal og nød udsigten, mens vi spiste. Regningen lød på 98.000 dong for en drink, en øl, vand og mad - billigt. Restauranten anbefalede "Sailling Club", som "the place to be". Her mødte vi to danske fyrer, Carsten og Brandon, som vi faldt i snak med. På Sailling Club var der happy hour, så fire drinks kostede kun 37.000 dong, hvilket svarer til ca 20 kroner - helt vildt billigt. Derudover kom bartenderne hele tiden rundt med gratis shots, så vi blev temmelig fulde.