San Cristobal, Mexico: Sejltur i Sumidero Canyon
  Tirsdag den. 30-01-2007

Lige nu sidder vi og venter på at blive hentet. I dag skal vi på tur til Sumidero Canyon (190 pesos pr. mand), som er en gigantisk kløfte lidt i stil med Grand Canyon i USA. Vi skal sejle rundt nede i bunden, hvor klippevæggene er op til 1 km høje.

Vi blev udstyret med redningsveste, hvis vi skulle falde i floden. Det vil dog være højst uheldigt, hvis det skete, da der er mange krokodiller. Vi så endda en, der hvæsede så højt, som de kun gør, når de er virkelig sure og har lyst til at spise en.

Vi kom også forbi nogle små aber, der legede oppe i træerne på klippevæggene. Ellers så vi de flotteste klippeformationer, som vind og vand havde dannet i kløften igennem tiden.

På tilbagevejen kørte vi forbi Chiapa De Corzo, som er den ældste by i denne stat i Mexico. Her købte vi en kæmpe ananas på det lokale marked, kun 12 pesos.

Vores hostel har hver dag kl. 19 et gratis arrangement. I dag er det undervisning i mexikansk madlavning. Desværre var det en meget nem og hurtig ret, vi skulle lave, så det tog ikke lang tid. Navnet på retten følger :)

Vi var mange, der skulle smage retten, så der var ikke meget til hver. Ved 20 tiden gik vi ned i byen, hvor vi fandt endnu en super hyggelig restaurant.

Dagens menu (48 pesos pr mand) bestod af kyllingesuppe, mexikansk udgave af lasagne og is til dessert. Dertil nød vi en flask vin. Vin er utrolig dyrt, selvom de også selv producerer meget selv. En flaske kostede 170 pesos... mere end maden gjorde.

Revolution, en bar med live bands, havde vi fået anbefalet. Her var også andre turister, så vi faldt hurtigt i snak med andre backpackers. Der er især mange amerikanere her. Det må være lækkert og dejligt billigt ikke at skulle tage langt væk for at opleve en hel anden kultur og nyde en billig ferie.

Cocktails men især øl er utrolig billig, så vi fik nok lidt mere, end der var godt. Det måtte vi i hvert fald sande dagen efter :)