Teothiuacan, Mexico: Pyramide-bestigning
  Onsdag den. 24-01-2007

Vi vågnede kl. 2 i nat og kunne ikke sove mere pga jetlag, men vi blev liggende og prøvede at falde i søvn indtil kl. 6. Det lykkedes dog aldrig helt :)

I stedet stod vi op og tog en bus ud til nogle meget kendte pyramider, solens og månens pyramider, lidt nord for Mexico City, Teotihuacan. For mange år siden var dette område meget betydningsfuldt, da det var her, man kunne tilbede solen og månen.

Det var tilladt at klatre op på pyramiderne, så det gjorde vi. Sikke mange trin, vi har besteget i dag og sikke en udsigt, vi havde deroppe.

Honny får talt rigtigt meget spansk, da der faktisk ikke er nogle, der taler engelsk, så jeg bliver også nødt til at finde de spanske gloser frem.

Der er helt utrolig mange flotte ting at købe, så vi får travlt :) Vi har allerede købt en maske lavet af koraler og sten. Det lyder maske skørt, men den er vildt flot.

Mexico er jo ikke helt kendt for at være en sikker by, men det er der ved at blive rettet op på. I bussen pa vej tilbage fra pyramiderne blev flere passagerer kropsvisiteret af chaufføren. Erfaringer viser desværre, at passagerer kan finde på at overfalde andre passagerer i bussen, derfor er chaufførerne meget opmærksomme på, hvem de lukker ind. Vi har dog ikke oplevet noget foruroligende endnu.

Der findes gademarkeder overalt i Mexico, så vi behøvede kun lige at gå ud på gaden foran vores hotel for at finde alverdens boder. En stor forskel her i landet er, at vi kan gå i fred og kigge, der er næsten ingen, der render bagefter os for at sælge ting...måske netop af den grund fik vi heller ikke købt noget :)

Til vores store overraskelse fortalte vores receptionist på hotellet, at vi sagtens kunne gå hen på en restaurant for at spise aftensmad, selvom det var blevet mørkt udenfor. Normalt ville vi have taget en taxi. Hmmm kunne vi stole på det.... Der var stadig masser af folk på gaden, så vi tog chancen. Der skete da heller ikke noget.

Vi fandt en super mexikansk restaurant, der var bygget på en sådan måde, at man følte, at man sad udenfor i midten af en stor gårdsplads omgivet af søjler og vægmalerier.

Mexikansk mad er så meget mere end det, vi kender fra menukortene i Danmark. Vi har ikke helt fundet ud af, hvad det hele er, som vi spiser endnu. Men denne aften fik vi i hvert fald tacos, isdessert, vand, øl og pina colada for kun 330.

De tacos, som vi havde valgt, var lidt anderledes end dem, vi kender i forvejen. I Danmark er tacos en halv skal. Her var de lukket hele vejen omkring fyldet- og det var ikke en enchilada ;)